DET KONSTNÄRSDRIVNA RUMMET FÖR GRÄNSÖVERSKRIDANDE KULTUR OCH KONSTNÄRLIGA EXPERIMENT.

En skog där konsten tar plats ibland.......för närvarande vilande men finns som utställningsplats för bl.a konstnärer som ställer ut på RUM44.

tisdag 14 december 2010

SNÖ

1
"Snön faller, tydliggör det okända för våra ögon,
innan okänt sjunker in i okänt än en gång,
säger att beständighet inte alltid är seger,
slösar sina oskattbara, snabbt försvunna gåvor.
Visste jag vem jag var och vet jag det nu ?
Vem frågar!
                   Kom svarslös, säger snön
och timrar sin katedral av virvlande flingor
till ingens nytta. Kom utan krav, säger snön,
du får inget tillbaka
som du inte själv bar med dig.

2
Snön faller som om den aldrig hade gjort annat. Just när jag vänder mig bort från fönstret för att skriva detta, faller några särskilt sevärda flingor, för att inte tala om hur det ser ut i snöyran på hygget, bortom all betraktande ögon. All de vaggande, skyndande, spiralcirklande flingorna fullgör sin uppgift exakt, utan repriser."

Tom hedlund (Vinterträdet)

Inga kommentarer: